Der Wanderer über dem Nebelmeer. Caspar David Friedrich, 1819.

Sollicitatie
Creative Impact Director.

Jouke Zult, 2018.

Heb ik iets beters te doen?

Tijd is nu, twee eeuwen na Friedrich’s Wanderer, kostbaarder dan ooit. Ook ik vraag me regelmatig af: heb ik iets beters te doen? Kan ik mijn creatieve tijd meer zin-geven? Het antwoord op deze vraag staat voor mij al vast. Het hoe, daarover ga ik graag met jullie in gesprek. Mag ik een moment van jullie tijd?

Wees geduldig

Geef mij een creatief probleem, en er vormt zich haast vanzelf een oplossing in mijn hoofd. Maar is dat eerste idee ook het beste? Soms. Maar vaker nog volgt er iets beters. Voed het vraagstuk met tijd, aandacht en interactie. En je kunt je erop vertrouwen dat het kwartje valt. Pats, impact.

Tijdens StartupWeekend Zwolle pitchte ik project playlist. Tal van gebruikersinterviews, concepten en pivots later werk ik nu met twee teamgenoten aan het eerste prototype van Songnotes.

Wees sociaal

Kunst van communicatie is ook om soms gewoon je mond te houden. En te luisteren naar andere ideeën en invalshoeken. Of sterker, het werk aan anderen toe te vertrouwen. Zoals kinderen, in dit geval.
Want waarom zou je voor een campagne voor kinderopvang niet de creativiteit van de kinderen zelf gebruiken? Above the line kleur ik het liefst buiten de lijntjes. Below the line trouwens ook. Als er nog zoiets bestaat.
Daar wordt je merk groot van.

 

Wees relevant

Merken met authenticiteit. Een oorspronkelijk verhaal. Ik stroop er graag mijn mouwen voor op. En stel de vraag: wat heeft jouw doelgroep aan die boodschap als ze zichzelf er niet in kunnen herkennen?

Zeker, het merk Koelstra is een echte original. Maar het kleine manneke dat mijn vriendin en ik eind april verwachten, is natuurlijk nog vele malen origineler.

Wat een belofte!

Wees eerlijk

Het vraagt lef om naar buiten te treden zoals je bent. Met al je onvolmaaktheden. Die ene pixel, net niet scherp. Een alinea, een fractie van een millimeter uit het lood… Auw.

Natuurlijk, het oog wil ook wat. Maar laten we eerlijk zijn: perfectie is overgewaardeerd. Gelukkig gaat er voor sociale wezens als jij en ik niets boven ouderwets, invoelend oogcontact.

Kijk maar.

Wees avontuurlijk

Ga eropuit! Denken en bedenken gaat immers zoveel beter als je er niet voor gaat zitten. Vooruit, loop eens tegen de wind in. Je zou zomaar andere avonturiers tegen kunnen komen met een mooie bestemming. Zoals Bries. Of mag ik Mistral zeggen?
Als je snel wilt gaan, ga alleen.
Als je ver wilt komen, ga dan samen.
Impact duurt het langst.

Mistral, iedereen wint

Samen sparren over een aanpak met impact?

Bel 06 523 92 093

Voor mezelf beginnen? Ik begin liever voor een ander.

Iets moois neerzetten voor (en met) andere mensen. Ik doe niets liever. Na 10 jaar als strategisch creatief en een jaar bij de Master Digital Design kies ik voor een weg met meer betekenis.

Is dat een toekomst samen met Mistral?
Mijn gevoel zegt dat ik in ieder geval wind mee heb.

Lees meer op LinkedIn
Personalia
  • Jouke Zult (1985)
  • Zwolle
  • Vader in spe
  • Student, freelance
Ervaring
  • Design & art direction (10+ jr)
  • Wervend & informatief
  • Print & interactive
  • Profits & non-profits
  • Buro & freelance
  • Blogt bij Adformatie
Expertise
  • Conceptontwikkeling
  • Creatieve strategie
  • Digital design
  • Branding
Opleidingen
  • Master Digital Design (HVA, 2018)
  • Interaction Design (Lectric, 2013)
  • Copywriting (HU, 2008)
  • Grafische Vormgeving (Minerva, 2007)